Gyakran ismételt kérdések

Kezdőlap / Gyakran ismételt kérdések

Megrendelés, vásárlás

1.1 Hogyan tudok megrendelni egy terméket?

Megrendelés esetén, oldalunkon minden termék mellett talál jól látható Megrendelés feliratot, vagy kosár ikont, melyre rákattintva a Megrendelőlapra érkezik. A Megrendelőlap kitöltésével összeállíthat egy teljes megrendelést, szállítási névvel, címmel és a szükséges adatokkal. Ha elkészült és minden adatot helyesnek talált a Megrendelő elküldése gombra kattintva továbbítani tudja nekünk megrendelését. A megrendelés elküldéséről az oldal egy Köszönjük megrendelését felirattal értesíti Önt.

1.2 Mi történik interneten történt megrendelés leadása után?

Miután megrendelése befutott hozzánk általában még aznap, de előfordulhat, hogy másnap feldolgozzuk, majd elektronikus levélben (emailben) visszaigazoljuk azt, illetve értesítjük Önt a szállítás leghamarabbi időpontjáról. Ha az időpont nem megfelelő kérhet későbbi szállítást is. Attól függően, hogy melyik fizetési módot választotta, a továbbiakban eszerint folytatódik a vásárlás folyamata.

  1. Ha az előre utalásos fizetési módot választotta, akkor elküldjük Önnek a számlamásolatot megadott email címére, aminek ellenében átutalhatja számlánkra a termék vételárát. Ezt követően mi megkezdjük a termék kiszállításának procedúráját.
  2. Ha utánvétes fizetési módot választott, a telefonos egyeztetés után nincs más dolga, mint várni a futárt, aki kiszállítja a készüléket. A számla kiegyenlítése ez esetben a termék megérkeztét követően történik, a futár a pénz ellenében adja át a terméket.
1.3 Milyen fizetési módok közül választhatok?

Alapvetően kétféle fizetési módszert kínálunk ügyfeleink részére, amiből kiválaszthatják a nekik legmegfelelőbb változatot. A leggyakoribb fizetési módszer az utánvéttel történő fizetés. Ebben az esetben a készülék az ügyfélhez történő megérkezést követően kerül sor a számla kiegyenlítésére. A termék átvételekor a futár a számlában foglalt végösszeg ellenében fogja a készüléket átadni Önnek.

A másik fizetési mód az átutalással történő számlarendezés. Ilyenkor a pénz számlánkra történő beérkeztét követően tudjuk megkezdeni a termék(ek) postázását, tehát a fizetés és a szállítás sorrendje megfordul. A fizetési módot internetes rendelés esetén a Megrendelőlapon felkínált opciók közül választhatja ki.

1.4 A megrendeléstől számítva mennyi idő, mire megkapom a terméket?

A készüléket – ha az van raktáron – a megrendeléstől számított 3-5 napon belül el tudjuk szállítani Önnek. Nyáron ez az intervallum rövidülhet és a klímát a megrendeléstől számítva, már a második napon ki tudjuk szállítani. Ha az adott készülék nem érhető el raktárunkból, a szállítási idő néhány nappal meghosszabbodhat. A megrendelést visszaigazoló elektronikus levelünkben jelezzük Önnek a szállítás várható időpontját.

1.5 Elállhatok-e a vásárlástól?

Igen, a vásárlástól az elállási jog alapján a vásárló egyoldalúan elállhat és a termék visszaküldése esetén követelheti az eladótól a termék árának visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt a vásárlónak nem volt lehetősége a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére. A vásárlónak nincs kötelessége megindokolni ezen döntését, tehát a rendeltetésszerűen működő hibátlan gyári állapotban lévő termék esetén is gyakorolhatja ezen jogát.

A vásárló a termék kézhezvételétől számított 8 munkanapon (nem naptári nap) belül élhet a vásárlástól való elállással, amibe a termék átvételének napja nem számít bele. Ebben a 8 munkanapban van lehetősége jelezni az eladó felé elállási szándékát. Például, ha a futár kedden szállítja ki a kívánt terméket, akkor az elállási lehetőség kezdő időpontja szerda 0 órától indul és egészen jövő hét péntek 24 óráig tart, mivel a hétvégék szintén nem számítanak.

Vásárlástól való elállás esetén a vásárló köteles a visszaszállítás felmerülő költségeit állni, az eladó pedig a termék visszaszállítását követően, legkésőbb 30 napon belül köteles a vásárló részére a teljes vételárat visszafizetni. A vásárlót a visszaszállítás költségén kívül semmilyen egyéb költség nem terheli. Egy termék futárcéggel történő visszaszállításának költsége függ az adott termék méretétől, súlyától, és hogy honnan, hová szállítják azt. Ez egy átlagos 2,5 kW-os klíma esetében nagyjából 6 és 7 ezer forint közötti bruttó összeget jelent.

Javasoljuk, hogy a termékhez tartozó okmányokat, számlát, garancialevelet, valamint a csomagolás összetevőit (doboz, műanyag fóliák stb.) az elállási határidő lejártáig őrizze meg, mert ezek szükségesek az elállási jog gyakorlásához.  Amennyiben a terméken a nem rendeltetésszerű használat miatt értékcsökkenés, vagy az esetleges meghibásodás tapasztalható az eladó követelhet kártérítést.

Természetesen a 8 munkanap alatt bármikor élhetünk a vásárlástól való elállás lehetőségével, de a jóhiszeműség és tisztesség általános követelményei alapján a termék átvételét követően annak rendeltetésszerű használatra való alkalmasságáról mielőbb győződjünk meg. Ha már eldöntöttük, hogy a terméket az eladónak vissza fogjuk küldeni és tudattuk is vele elállási szándékunkat, igyekezzünk megóvni a termék állagát, hogy azt a lehető legjobb állapotban juttathassuk vissza az eladónak.

Beszerelés, üzembehelyezés

2.1 Ki helyezheti üzembe a készüléket?

Forgalmazunk termékeket (pl. split légkondicionálók), melyek szakszerű beszerelést és üzembe helyezést igényelnek. Mivel e termékek élettartama elválaszthatatlanul összefügg az üzembe helyezés körülményeivel és szakszerűségével, a gyártók ezt a procedúrát szigorú feltételekhez kötik.

Általánosságban elmondható, hogy a split légkondicionálók üzembe helyezését csak érvényes klímaszerelői vizsgával rendelkező személy, vagy szerviz végezheti, de vannak gyártók, akik külön szigorításokat vezettek be. A Samsung például, külön Samsung klímaszerelői tanfolyam elvégzését teszi kötelezővé a szerelőknek, akik a tanfolyam elvégzését igazolandó, Samsung regisztrációs számot kapnak, melyet az üzembe helyezéskor a készülék garancialevelén is fel kell tüntetni.

Abban az esetben, ha Ön egy internetes áruházból vásárolja meg a készüléket (mint amilyen a klimaker.hu is) előfordulhat, hogy az áruházat üzemeltető cég telephelye és működési területe eltér az Ön lakóhelyétől, így előfordulhat, hogy valaki mással kell üzembe helyeztetnie a készüléket.

Ebben az esetben természetesen lehetősége van a készülék beszerelését másra bízni, viszont ügyeljen rá, hogy az illető birtokában legyen a szükséges képesítéseknek. A garancia csak abban az esetben fog élni, ha a beszerelés alkalmával a garancialevélen a szerelő zöldkártyájának száma, valamint Samsung klímák esetén a Samsung klímaszerelő regisztrációs száma is fel van tüntetve. Mielőtt szerelésre kerül a sor, mindenképpen ellenőrizze, hogy a szerelő birtokában van-e a szükséges képesítéseknek, nehogy a hiány utólag derüljön ki. Aki rendelkezik a fentebb leírt képesítésekkel az hivatalosan is üzembe helyezhet légkondicionáló berendezéseket.

2.2 Mennyibe kerül a beszerelés, üzembe helyezés?

A split légkondicionálók (ahogyan fentebb említettük) szakszerű beszerelést és üzembe helyezést igényelnek. A split légkondicionálók beszerelésének mikéntjét és költségeit megtalálja klíma beszerelés oldalunkon.

Szállítás

3.1 Mennyibe kerül a szállítás?

A tőlünk vásárolt termékek Magyarországra történő, egyszeri szállítási költségét cégünk átvállalja, ezzel is vonzóbbá téve ajánlatainkat ügyfeleink részére. Ez az ingyenes szállítási szolgáltatás azonban csak egyszeri és csak a vásárlás esetén, tőlünk az ügyfélhez történő szállítást jelenti. Az ingyenes szállítási szolgáltatás nem vonatkozik a vásárlástól való elállás esetén felmerülő termék-visszaszállításra és semmilyen egyéb szállítási szolgáltatásra sem.

3.2 A napnak melyik időszakában várható a futár?

A futár hétköznapokon reggel 8 és délután 16 óra között végez szállítást. Lehetőség van délelőtti szállítás lebonyolítására is, ebben az esetben kérjük, jelezze azt munkatársunk felé a telefonos időpont-egyeztetés alkalmával. Rendelkezésünkre bocsáthat továbbá egy külön telefonszámot (ez lehet a megrendelőben leírt szám is), amelyen a futár előzetes értesítést kezdeményez Önnel, vagy a készüléket átvevő személlyel, arra vonatkozóan, pontosan mikor érkezik a készülék. Ezt a számot, az Ön külön kérésére adjuk át a futárnak.

Garancia, meghibásodás

4.1 Meghibásodást észlelek, mit tegyek?

Garanciális és nem garanciális meghibásodás esetén is, ha egy tőlünk vásárolt terméknek rendellenes működését tapasztalja, lehetőség szerint ne használja azt tovább és mihamarabb lépjen kapcsolatba velünk, vagy a készüléket beüzemelő szerelővel, szervizzel, vagy a legközelebbi márkaszervizzel. Mivel az általunk forgalmazott termékek országos szervizhálózattal rendelkeznek, célszerű már első körben az Ön lakóhelyéhez legközelebbi márkaszervizt (pl. legközelebbi LG márkaszerviz) megkeresni és ott bejelenteni a hibát, de kereshet bennünket is a problémával elérhetőségeinken és segítünk a javítás, vagy esetleges csere lebonyolításában. Ha Ön szegedi, keressen bennünket a 407-898-as telefonszámon, ahol munkatársunkkal megbeszélheti a javítás további részleteit.

Cégünk csak meghatározott (weboldalunkon megtalálható) gyártókkal áll kapcsolatban, ami azt jelenti, hogy csak ezen gyártók termékeihez tudunk alkatrészeket biztosítani. Egyéb gyártók termékeihez sajnos alkatrészekkel és dokumentációkkal sem szolgálhatunk.